Wstęp
Wikite jest młodym i jak widać utalentowanym twórcą gier. Na swoim profilu na itch.io udostępnił nieodpłatnie swoje gry, które w większości da się zagrać przez przeglądarkę internetową. Natomiast na swoim TikToku, na swój niecodzienny sposób, dzieli się postępami w gamedev’owej nauce. Swoją produkcją Ice-Fall na TutJamie dostał najwyższe noty od jury i zdobył serca publiczności, a moim zdaniem to nie lada wyczyn! 😄
Wikite opowiedz coś o sobie. Czym się zajmujesz? Co Cię interesuje?
Mam 13 lat, bardzo lubię tworzyć gry, jak i w nie grać. Poza gamedevem interesuję się też kalisteniką
Skąd pomysł na tę grę? Czy była inspirowana jakimś innym tytułem lub doświadczeniem?
Kiedy 13 grudnia na lekcji EDB zobaczyłem jaki jest temat, to myślałem o tym jaką zrobić grę przez cały dzień. Później po rysowaniu losowych rzeczy, podsunął mi się właśnie ten pomysł, żeby zrobić Ice-Fall.
Ile czasu zajęło stworzenie gry i jak duży był zespół, który pracował nad nią?
Moją grę tworzyłem praktycznie od początku Game Jama do samego końca. Tworzyłem ją sam, tylko miałem paru testerów.
Co sprawiło, że ta gra została wybrana jako zwycięzca gamejamu? Czy było coś w szczególności, co zwróciło uwagę jurorów?
Z tego co widziałem na live u PL Tutorsa to to, że była wciągająca i miała przyjemną grafikę
Czy masz jakieś plany dotyczące rozwoju swojej gry po gamejamie?
Raczej nie będę już rozwijał gry, chociaż jest szansa, że zrobię wersję na telefon, bo bardzo dużo osób o to prosi.
Czy masz jakieś rady dla innych twórców gier, którzy chcieliby brać udział w podobnych wydarzeniach?
To był mój pierwszy gamejam w życiu, więc za bardzo się nie znam, ale moją radą jest to, żeby nie myśleć nad grą zbyt dużo, bo w końcu wszystko się będzie nam mylić i nic z tego nie wyjdzie.
Czy masz jakieś plany na przyszłość dotyczące tworzenia gier? Czy będziesz brać udział w kolejnych gamejamach?
W planach mam jeszcze bardzo dużo nowych gier do stworzenia, a w kolejnych gamejamach na pewno będę uczestniczył.
Czy masz jakieś ulubione gry lub gatunki gier, które lubisz grać lub które są dla ciebie inspiracją podczas tworzenia własnych gier?
Moje ulubione gatunki gier, które są dla mnie inspiracją, to głównie Multiplayer i różne gry ekonomiczne
Czy masz jakieś ulubione narzędzia lub technologie, które wykorzystujesz podczas tworzenia gier?
Do tworzenia gier, najczęściej używam: Blendera, Gimpa, Audiacity i oczywiście Unity, a kod piszę w Visual Studio Code
Czy masz jakieś rady dla młodych twórców gier, którzy chcieliby rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem gier?
Jeśli ktoś chce zacząć swoją przygodę z gamedevem, to według mnie najlepiej jest robić sobie różne projekty z poradników. Najlepiej jakby każdy projekt był inny, żeby nauczyć się jak najwięcej nowych rzeczy. Ja właśnie tak zaczynałem z tworzeniem gier
Gdybyś mógł przenieść swoją grę do jakiegoś innego świata (np. fantasy, science fiction, itp.), to do jakiego świata chciałbyś ją przenieść i dlaczego? Co byś dodał lub zmienił, aby dostosować grę do tego nowego świata?
Najchętniej przeniósłbym Ice-Fall do świata kreskówek. Wtedy, oprócz mikołajów mogłyby spadać różne ikoniczne postacie, takie jak np. Rick z „Rick and Morty”, lub Myszka Miki. Prezenty też by się zmieniały zależnie od spadających postaci. Myślę, że byłoby to bardzo ciekawe
Czy jest coś co chciałbyś dodać?
Tak, jedyne co mogę dodać to że za 3-4 tygodnie na moim itch.io będzie nowa gra multiplayer 😃
Na zakończenie
Dziękuję Wikite za wzięcie udziału w wywiadzie i na odpowiedzenie na pytania. Ja jako doświadczony programista, któremu coraz bliżej do 30 lat, widzę jaki masz wieli potencjał i jak już dużo potrafisz w tak młodym wieku i myślę, że może być tylko lepiej 😀 Na TutJamie byłeś bardzo mocnym konkurentem i to też niewątpliwie pokazuje ile jeszcze będziesz mieć do zaoferowania światu 😃