Wprowadzenie
Cześć 😀
Od wczoraj zacząłem uczyć się tworzenia gier na silniku Unreal Engine i powiem szczerze, spodobało mi się! 😁Z tego też powodu postanowiłem zdawać co jakiś czas relacje z tego czego się nauczyłem.
Jak to się zaczęło?
W sumie to po prostu dowiedziałem się o kursie PL Tutorsa dostępnym na Udemy.
Więc tak, po prostu uznałem, że ten kurs przerobię i nauczę się czegoś nowego co w zasadzie nigdy wcześniej nie znałem ani nie uruchamiałem 😅
Twórca kursu też na swoim kanale YouTube będzie pokazywać to jak wejść świat Unreal Engine 5. Pierwszy film z tej serii jest już dostępny więc serdecznie zapraszam 😉
- Kanał PL Tutors: https://www.youtube.com/@PL_Tutors/videos
- Wstęp do świata UE: https://www.youtube.com/watch?v=CljmIrJL-Xk
Pierwsze wrażenie z kursu
Kurs z Unreal Engine zaczyna się bardzo wciągająco i bardzo obiecująco. Zostałem nim maksymalnie oczarowany. Na początku poznajemy efekty nauki, które przyniesie nam kurs i powoli zaznajamiamy się z interfejsem programu. Jest to swojego rodzaju prezentacja i opis, w których dowiadujemy się szczegółowo jakie projekty będziemy wykonywać i co na nich będzie się znajdować. Może nie będę za wiele zdradzać, ale czuć moc 💪💪
Dostajemy też w ramach kursy darmową paczkę najpotrzebniejszych rzeczy, w tym też ściągawki na wypadek słabej pamięci (idealny prezent dla mnie 😅).
Później dowiadujemy się podstaw i zaczynamy cokolwiek tworzyć i na tym etapie obecnie jestem 😃
Pierwsze efekty
Niezbyt imponujące? No ja wiem, ja wiem, ale uwierzcie mi, że za tym kryje się coś więcej niż tylko postawieniu ściany z przejściem i przypominam o tym, że jestem super początkujący z Unreal Engine. Dla mnie to co widać na obrazku jest arcydziełem nowicjusza 😀
Powiem coś więcej: to tylko początek sekcji, w której cokolwiek się tworzy, a skoro jest jakiś efekt to nadal uważam że warto. Przede mną jeszcze 13 lekcji dotyczące pierwszego projektu, więc tak, będzie się działo 😉
Póki co, zaznajamiam się z programem i z jego podstawowymi elementami. Jest to mega ważne, bo bez tego jak cokolwiek zrobić? Wiem jak wrzucać obiekty na scenę i jak im dodawać tekstury. Też dowiedziałem się gdzie mogę szukać gotowych elementów tak, abym nie musiał się martwić o modelowanie i teksturowanie 😁
Zakończenie
Liczę na to że kurs Unreala wrzuci mnie głęboki świat GameDev’u i ukaże mi wrota do lepszego jutra. Pamiętajcie, że nie należy się bać zmian, ja w życiu już dwa razy przekwalifikowywałem się i za każdym razem było warto. Nowe umiejętności nas wzbogacają i otwierają umysł 🙂