Cześć moje osiołki, kaczuszki, kociaczki, pieseczki i inne twory oraz ludzie!
Glicher Feature jest to kolejna gra mojej produkcji, którą wykonałem tylko w dwa dni specjalnie na TutJam #2
W grze wcielamy się majestatycznego kucyka Glicher, który skacze „ficzerowo” (stąd ten tytuł), a naszym celem jest przechodzenie plansz. Aby oczywiście nam się to udało musimy zbierać monetki, które są tego samego koloru co kuc i musimy omijać pomarańczowe przeszkody. Czy to się uda? Sprawdźmy to!
Grę udostępniłem bezpłatnie na platformie itch.io https://entervpl.itch.io/glicher-feature
Proces tworzenia gry
Cała gra jest wykonana przeze mnie. Każdy dźwięk i muzyka, każda grafika i animacja i każdy skrypt zostały przeze mnie stworzone, co może często wydawać się mozolną pracą, ale w tym przypadku okazało się to łatwiejsze niż można było się spodziewać. 😀
Grafika
Zacząłem wszystko od wykonania elementów graficznych (które z resztą pod linkiem prowadzącym do gry udostępniłem) – najpierw zacząłem od.. taaa.. kucyka… Generalnie rysowałem kotka, ale z jakiegoś powodu mój 3 sekundowy bohomaz okazał się czymś innym. Pierwszą moją myślą była chęć usunięcia tego, no ale się przyjrzałem i ujrzałem w tym geniusz artystyczny i podobieństwo do Kucy z Bronksu Dema3000, więc to zostawiłem.
Ok potem przyszło mi to animować. Co zatem zrobiłem? Heh. Rysować? NIE! Co wy ja mam rysować każdą klatkę animacji? Nie nie nie! Wziąłem zrobiłem obróciłem i zostawiłem tak na trzech pozostałych klatkach – efekt – niesamowicie zjawiskowe rozmycie podczas ruchu! Rany kolejny przypadkowy sukces! Poczułem się jak taki wielki artysta 😁
Potem wziąłem się za resztę grafik i w zasadzie podobnie je wykonałem – bohomazy na szybko i już – i gotowe 🎨
Audio
Super – pomyślałem – dam teraz dźwięki i muzykę.
Tak jak słowo się wymyśliło tak się i stało. Skoro mój kuc kojarzy się z kucami Dema to postanowiłem ten słynny dialog „A ja lubię wolmo” z „A ja lubie szypko” nagrać po angielsku noo tylko w zasadzie bez pijackiego tonu – wyszło tak se, więc dodałem to do gry 😅 Te nagrania można usłyszeć tylko po zebraniu monet.
Nagrałem jeszcze kilka odgłosów – najbardziej jestem dumny z dźwięku galopującego kucyka. OOooo jakie to super! – no przynajmniej dla mnie 😁 – no i tutaj w zasadzie wszystkie dźwięki to nagranie głosu.
Inną sprawą są ścieżki muzyczne, a w zasadzie muzyka w tle. Tą stworzyłem 10-12 lat temu z myślą że kiedyś się przyda no i chyba to pierwszy w historii moment, kiedy typowemu polaczkowi coś się faktycznie przydało po dłuższym czasie 😆, a z racji tego, że tematem przewodnim TutJamu #2 jest glitch to postanowiłem tą muzykę specjalnie „zepsuć”
Skrypty
No tutaj w zasadzie nie ma ich za wiele – najwięcej to grafika i audio. Natomiast no jest jedna rzecz z której też mogę być dumny – skrypt na losowanie ilosci FPS w grze – TAK! – ta gra losuje ilość FPS z zakresu od 5 do 20 raz na pare sekund – dzięki temu gra wygląda na glitchowaną jeszcze bardziej. Pomysł na to nie był mój, ale dziękuję społeczności PL Tutorsa za podzielenie się nim (że pomysłem, nie Tutorsem). A w ramach podziękowań udostępniłem społeczności ten skrypt
GitHub – publiczne repozytorium
Aby było jeszcze milej – całą grę udostępniłem publicznie na GitHub https://github.com/EnterVPL/GlicherFeature dzięki czemu jeśli ktoś chciałby dodać cokolwiek do mojej gry to ma taką pośrednią możliwość. Ew. jeśli ktoś chce skrypty pod-ukraść to też ma możliwość 😂
i na koniec
Dziękuję, za to że jesteście ze mną. Jest mi bardzo miło widząc, oglądając rosnące statystyki wyświetleń, dzięki czemu wiem, że to co piszę ma wartość społeczną i kulturową. Gamejam Tutorsa za niedługo wstąpi w fazę głosowań https://itch.io/jam/tutjam-2
Serdecznie zapraszam na jego kanał: https://www.youtube.com/c/PLTutorsTV, na którym jutro będzie ogrywać gry z gamejamu. Jestem bardzo ciekaw jak wyglądają inne konkurencyjne produkcje. Wszystkim życzę powodzenia 😘
[…] nie miały czasu osiągnąć większej liczby odsłon. Dobrym przykładem jest wpis o mojej grze Glicher Feature, który napisałem wczoraj. Jeszcze jest kwestia niezgodności liczb z tym co mam w tabeli, a z tym […]
[…] Więcej o mojej grze napisałem tutaj. […]